Du är här:

Anmälan om tillgänglighet för periodens vara

Om den vara vi utsett till periodens vara inte finns tillgänglig för beställning kan vi utse en ny. Läkemedelsföretag ska anmäla till TLV om de inte kan tillhandahålla periodens vara. Även apotek som inte kan beställa periodens vara kan anmäla detta till oss.

Läkemedelsföretags anmälan

Om en vara blivit periodens vara i sin förpackningsstorleksgrupp för en viss prisperiod och möjligheten att tillhandahålla varan för denna prisperiod förändras, ska det aktuella läkemedelsföretaget anmäla förändringen via mejl till periodensvara@tlv.se.

Apoteksanmälan

Du som jobbar på apotek kan använda formuläret nedan för att anmäla att periodens vara inte går att beställa till nästkommande leveranstillfälle eller inte har en tillräcklig hållbarhet.











Publicerad 09 maj 2017
Uppdaterad 19 januari 2018

Kontakta oss

Frågor om periodens vara kan ställas till periodensvara@tlv.se 

Öppettider

Måndag- fredag
09:00 - 16:00.

Växel: 09:00 -16:00.
Registratur:  09:00 -15:00.

 

Kontakt

Telefon växel: 08 - 568 420 50

Fax:
08 568 420 99

http://www.tlv.se/länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Besöksadress
Fleminggatan 18
112 26 Stockholm


Postadress
Tandvårds- och läkemedelsförmånsverket
Box 225 20
104 22 Stockholm

Fakturaadress:
TLV
FE 909
838 74 Frösön


Organisationsnummer:
202 100 - 5364

 

Följ TLV

Följ på twitter

Följ på LinkedIn