Du är här:

Nyhetsbrev nr 4 2010

Förvaltningsrätten delar vår bedömning om läkemedlet Kuvan

Förvaltningsrätten har avslagit läkemedelsföretaget Mercks överklagande av vårt beslut gällande särläkemedlet Kuvan. Vi har tidigare konstaterat att kostnaden för läkemedlet Kuvan är för hög i förhållande till den nytta det ger. Kuvan kommer således inte att ingå i högkostnadsskyddet.

Du hittar mer information om Kuvan och domen här

Vi har fått ett insynsråd

Regeringen har utsett ett insynsråd för TLV. Insynsrådet kommer att ersätta brukarrådet som vi har samarbetat med. Insynsrådets uppgifter stämmer till stora delar överrens med de uppgifter brukarrådet har haft.

Vi kommer att fortsätta samarbeta med representanter från handikapp- och pensionärsorganisationerna samt konsumentorganisationer vid genomgångarna av läkemedelssortimentet.

Du hittar mer information om insynsrådet här

Inte tillåtet att ge rabatt på receptbelagda läkemedel

Vi har beslutat att förbjuda Kronans Droghandel Retail AB att använda kundkortet MedMera vid försäljning av receptbelagda läkemedel inom högkostnadsskyddet.

Du hittar mer information om användning av kundkort vid försäljning av receptbelagda läkemedel här

Beslut för pennkanyler gäller från och med 1 september

Vi har beslutat om ett pristak för pennkanyler. Från och med den 1 september kostar ingen pennkanyl inom högkostnadsskyddet mer än 1 krona.

Du hittar mer information om besluten för pennkanyler här

Beslut för triptanläkemedel mot migrän börjar gälla den 15 oktober

Besluten från vår granskning av triptanläkemedel som används mot migrän börjar gälla den 15 oktober.

Du hittar mer information om granskningen triptanläkemedel och de beslut vi fattat här

Beslut från granskningen av inkontinens- och prostatabesvär börjar gälla den 15 oktober

De flesta läkemedel vid inkontinens- och prostatabesvär är kvar i högkostnadsskyddet.

Du hittar mer information om granskningen av läkemedel vid inkontinens- och prostatabesvär och de beslut vi fattat här

Vi söker en informatör

En av våra informatörer ska vara föräldraledig och vi söker en vikarie till vår kommunikationsavdelning. Tjänsten är en visstidsanställning 12 månader med möjlighet till förlängning.

Läs mer om tjänsten som informatör och ansök här

Vi flyttar och får ny adress från och med den 4 oktober

Vår nya adress är:
Besöksadress: Fleminggatan 7, 112 26 Stockholm
Post: Box 225 20, 104 22 Stockholm

Från och med den 4 oktober har vi även nya öppettider.

Du hittar mer information om öppettider under och efter flytten här

Var med och utveckla vår webbplats

Vi söker dig som vill vara med och utveckla vår webbplats. Om du kan tänka dig att delta vid användartester, intervjuer eller i en fokusgrupp hör av dig till: webbansvarig@tlv.se

Publicerad 27 september 2010

Öppettider

Måndag- fredag
09:00 - 16:00.

Växel: 09:00 -16:00.
Registratur:  09:00 -15:00.

 

Kontakt

Telefon växel: 08 - 568 420 50

Fax:
08 568 420 99

http://www.tlv.se/länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Besöksadress
Fleminggatan 18
112 26 Stockholm


Postadress
Tandvårds- och läkemedelsförmånsverket
Box 225 20
104 22 Stockholm

Fakturaadress:
TLV
FE 909
838 74 Frösön


Organisationsnummer:
202 100 - 5364

 

Följ TLV

Följ på twitter

Följ på LinkedIn